Yoga antigravitațională. Ce este și cu ce se mănâncă.

Standard
Yoga antigravitațională. Ce este și cu ce se mănâncă.

De ceva timp în Occident s-a răspândit, ca o adevărată “epidemie”, un nou tip de fitness – tot mai mulţi oameni încep să practice yoga anti-gravitaţională. Acest nou tip de yoga a fost inventat de către gimnastul american Christopher Harrisson,care le-a propus cursanţilor săi  să încerce să execute asanele…cu capul în jos!

4

Conform unor cercetări medicale, poziţia cu capul în jos declanşează în corpul uman un mecanism de regenerare a tuturor organelor şi țesuturilor.

0

Esenţa metodei constă în faptul că asanele se execută în stare “atârnată”, fără a atinge pământul. Această stare se atinge cu ajutorul unor fâşii late de stofă pepost de centuri, fixate de tavan.

2

După cum susţine creatorul noului tip de yoga, gimnastul şi dansatorul de pe Broadway Christopher Harrison, o astfel de poziţie neobişnuită a corpului ajută la îndreptarea ligamentelor şi încheieturilor crispate şi întinderea corpului din creştetul capului până la vârful picioarelor.

3

După părerea adepţilor lui Harrisson – (yoghini-antigravitaţionali, aşa le zice!), atârnând în aer, fără să atingă pământul  oamenii pot executa acele asane, pe care în yoga tradiţională le-ar fi fost extrem de dificil să le facă, din cauza unei tensiuni prea mari asupra muschilor spatelui şi, în special, a gâtului.

5

Autorul noului sistem susţine că yoga anti-gravitaţională permite re-armonizarea întregului organism şi are o influenţă benefică asupra unui şir întreg de afecţiuni, inclusiv a celor de ordin psihic.

6

De asemenea, yoga anti-gravitaţională este un sport accesibil şi celor care au suferit diverse traume la mâini sau la coloană şi posibilităţile cărora de a depune efort sunt limitate.

7

Ora de yoga începe cu o încălzire şi cu exerciţiile începătoare, în timpul cărora un picior sau chiar ambele rămân un timp în contact cu solul, pentru a permite organismlui să se obişnuiască cu starea de “imponderabilitate”. Către mijlocul şedinţei începe o serie de exerciţii mai complexe şi mai intense ca efort: diverse poziţii din yoga clasică, ce îmbină dinamismul, forţa şi flexibilitatea. În partea de încheiere se execută exerciţii de restabilire a respiraţiei şi a musculaturii după efort: asanele speciale pentru relaxare şi meditaţia finală permit participanţilor să iasă din sala de sport odihniţi şi plini de energie. Sună bine, nu?

8

Totuşi, creatorul sistemului ne avertizează să nu încercăm să facem yoga anti-gravitaţională acasă, singuri. Exerciţiile presupun în  mod obligatriu folosirea unui material special, cu rezistenţă ridicată pentru centurilede susţinere şi asistenţa unui instructor experimentat, care deja cunoaşte la perfecţie yoga anti-gravitaţională.

Păcat….aici m-am desumflat!…mi-ar fi plăcut să încerc, chiar de mâine, yoga asta în hamac! …no, de unde să iau eu instructor antigravitaţional la ora asta în Bucureşti, unde nici un instructor auto ca lumea nu e uşor de găsit!?…

Fotografii: Laurenţiu Garofeanu/Barcroft, USA (ai noştri peste tot! :) ))

de Masha Rasputina.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s